10.26.2023

プリンタークエスト! Quest to connect to the printer!

コワーキングスペースでのプリンターを使えるようにするために、プリンターの設定を行った。これが、一筋縄ではいかなかった!予想通りに!!

プリンタードライバーを、コニカミノルタのサイトからダウンロードしてインストールしようとするのだが、実行を押しても .INI failed. と出る。ウインドウズを最新にしたり、消去して何度も新しくダウンロードしようとするが同じ。そこで、エンジニアの方がご飯に行くところだったのでちょっと相談してみたら、二、三個質問して、「OS、英語版?」と。そうです! 「それだ。英語版のコニカミノルタのサイトからドライバーをダウンロードしてやってみて」。聞けば、以前フランス人の利用者がプリンターに接続しようとしたときに、同じ問題があったらしい。長い期間在籍している人はやはり経験値が違う…! 日本人の私を見て、「パソコン、英語版?」と聞くのがすごい。思考が柔軟だなー。その頭の回転…ください…!

英語版のコニカミノルタから取ってきたドライバーは、日本版のようなウィザードはなく、 .exe を押したら全て自動、とかでは全然なかった。手動で、〜の場合はこう、〜の場合はこうしてインストールしてね、という、やり方がかかれている .txt があるのみ…。しかもそれには、「ドライバーのDVDを挿入する」とか書かれてあって、何年前の指示書きだよ、と思ったり…。それを解読して、何とか、プリンターのIPアドレスを入れて、ドライバーが保存されている場所を指定して…、インストールできた…。しかしこれを自分でできたのは良い経験だった。

あと、印刷指示をしても、二階にあるプリンターまで行っていちいちログインしないと印刷しない、という現象もあったが、それは、ID&Print ではなくPrint に方法指定すると解決。

なぜか、Adobe Acrobat Reader からPDFを印刷することはできず、他のPDFリーダーを使わないといけない。

たまに、プリンターがネットワーク上から消える時がある。

などなど、何重にもトラップが仕掛けられていた(笑)! 

けれど、みんなで協力して問題解決する楽しさ、ワクワク感を久しぶりに味わった! ので私はとても嬉しかったし楽しかった! 皆さん助けてくれてありがとう… みんな自分の仕事をするために来ているので、どのくらい相談していいのか測りかねていたので…助かりました。

その経験値高い方曰く「プリンターは設定するのに一日かかる」そうだけれど、半日で終わってじゃあよかったんだー(☆∀☆) 

The other day, I set up a printer driver on my computer to use the printer at the co-working space.  This was not a straightforward process! As expected!

I downloaded the printer driver from Konica Minolta's website and tried to install it, but when I hit run, I got ".INI failed".  I tried to update my windows, erase the driver, and download a new one over and over again, but the same thing happened.  One of the members, who is an engineer, was about to go out for lunch, so I asked him for some advice, and after a couple of questions, he said, "Do you have an English OS?" Yes!  "That's why.  Try downloading the driver from the English version of Konica Minolta's website.  A French user had the same problem when he tried to connect to the printer before."  Having been at this co-working space for a long time sure build experiences...!  It was amazing to hear him ask me, "Is your computer English?" even though he knows I'm Japanese.  His thinking is so flexible...!  I would love to have that quick thinking ability...!

The driver I got from the English version of Konica Minolta was not like the Japanese version where there is a wizard and everything is automatic when you run the .exe. There was only a .txt file in the Egnlish version of the installer that told me how to install the driver manually all in text, explaining in this case, do this, in that case, do that.... It also said something like "insert the driver DVD", which made me wonder how long ago those instructions were written.... I managed to decipher it, put in the IP address of the printer, specify the location where the driver is stored... and was able to install it...!  It was more complicated than expected,  but it was a good experience to be able to do this myself.

Also, there was a phenomenon where I had to go to the printer on the second floor and log in every time I tell my app to print, but that was solved by specifying the method to Print instead of ID&Print.

For some reason, I could not print PDFs from Adobe Arobat Reader, and had to use another PDF reader. But that happens to everyone. 

In addition, the printer sometimes disappears from the network, another mystery at this co-working space. 

What a quest is it.....!

However, I was very happy and had a lot of fun because it was the first time in a long while that I experienced the fun and excitement of working together with others to solve a problem!  I thank all of them for their help... I was not sure how much to ask for help because they are here to work on their own stuff.  But they were very kind and helpful.

The experienced person told me that the printer would take a day to set up, so I'm glad it only took half a day! ;)


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