6.30.2014

Fireworks!!

忘れかけていたロンドン旅行記。
新年の深夜は花火が上がるんだけど、結局疲れてホテルに帰り、生中継をテレビで視たという話。一人だったし(^_^;) 花火の後の地下鉄はすごい混雑で、帰るのに2時間かかったとか聞いたし、地下鉄で喧嘩もあったと新聞に書いてあったからまあいかなくても良かったかな。翌日は朝早くにパリ行きの電車に乗る予定だったし。元旦の朝は予定入れないのが正解だった。あーまたヨーロッパ行きたい! 気候の良い時に行きたい!(今! 夏だ!!)

I thought I like traveling alone, but I'm getting lazier year by year, and feel like to have a company more especially when I go to a country where I have no friends. I was planning to go to watch New Years' firework display on the riverside, but I felt too tired in the crowd.. The tube on the way must have been packed! (An American lady who sat next to me on the way to Paris said she had waited for 5 hours in the fireworks viewing venue and it took at least an hour to go back to the hotel by subway after that!!) I went to bed with the alert set at midnight. The celebration was broadcasted live on BBC, and it was still amazing. Happy 2014!
The last one seemed more like a massive explosion..!

No comments:

Post a Comment