6.02.2015

笑いは毒にも薬にもなる??

There was a very funny radio programme about scientific paper on some possible negative effects of laughing.. They include abnormal heartbeats, fainting, displaced jaws, distorted gullet and bursted lungs. Geez. You are lucky if you encounter such a funny joke that you lose consciousness while laughing! That fact itself makes me laugh so hard! I should be careful to keep my jaws at the right position!

ラジオを聴いていたら、笑いの副作用についての論文が紹介されていた。笑いは精神的にも健康にも良いというのが通説だけど…。と思って聞いていたら、不正脈、気絶、顎関節脱臼(あご外れ)、食道捻転、そしてなんと肺破裂!! ...笑い過ぎでしょう。気絶するまで笑うことがあったら、逆に幸せだと思うけど? って、これらが大真面目に列挙されている間私も爆笑してしまったんだけど...。臓器に負担がかからない程度に笑わなきゃ!

No comments:

Post a Comment