3.27.2023

北野をどり

March is a mix of warm and cold days.  Cherry blossoms have started blooming already, a week earlier than usual.  I got to watch a Japanese traditional dance performance called Kitano Odori. It has a play and folk songs from around Japan.  Performance by many dancers all in kimono were impressive!  The venue was beautiful too with a big pond, a spacious tearoom, and a theater with lots of wooden decorations.  

北野をどりを鑑賞する機会に恵まれました。お友達のお友達が来れなくなったようで、お陰さまで、いい席で鑑賞できました。お茶までいただいて。お茶席は広くて、大人数のお客さんを次から次へと捌いていく慌ただしさがあったけど、一方で舞妓さんが目の前でお茶を点てて淹れてくれて、もう一人が運んで出してくれていた。その席に当たった人は本当にラッキーだ! どこの席に通されるかは運なので…。しかもお茶菓子が出された器を持って帰れた。すごい。とてもかわいいお皿だったので、色ちがいを売店で購入。もちろん劇も歌も踊りも素晴らしかった〜 あんなにしゃがんだり立ったりをすすすっとできるのすごいな…。膝痛くならないのかなぁなんて思いながら…。劇場のある上七軒歌舞練場も池があって雅な感じだったし、最高でした。桜も開花し、いよいよ春本番という感じです。片道8キロ、自転車こいだ甲斐があった。自転車こぐ分には全然いいのだけど、路が狭いので車が来ると怖い…。ヘルメット民になりました。安心感がやはり違う。
















No comments:

Post a Comment