10.18.2023

検査着たたんで返すのがやっぱり素晴らしいな…! Used checkup cloth returned as if new

健康診断。

検診着に着替えるロッカールーム。使用済みの検診着を入れるかごがありまして。

やはり、当然のごとく!! 全ての使用済み着がたたんで入れられている!!!

ことに感動しました。

日本だったらまあそれが普通だよね、と思うところかもしれないけれど、これがよその国だったらおそらく…、ぐっちゃぐちゃだわよ。検査着がかごに入っていたら上出来。入っていない可能性が十分。下手したらかごのそばにゴミ捨ててあるし。ロッカーに、得体の知れないものが取り残されていても、驚かない…。

なんか… なんなんでしょうね、これは。

そんなことを考えました。

I went to a local hospital to have an annual health examination the other day.  At the
locker room to change into medical checkup clothes, is a basket for used clothes.

As expected!  All the used clothes are folded and put in the basket so neatly that I would mistake them as new!  

I was so impressed.

In Japan, you might have thought this was normal, but.. it is not!  It would very likely be a mess. If the inspection clothes were in the basket, it would be considered good.  There is a good chance that they are not in the basket.  They might be thrown away near the basket.  I expect some trash around, even.  I wouldn't be surprised if there was something unidentifiable left in the locker....

I wonder... What is this?

A puzzling moment in an afternoon.


No comments:

Post a Comment